maandag 2 mei 2011

Osama Bin Doorsnee

Het valt me wel een beetje tegen, die dood van Osama. Begrijp me goed, blij toe dat ze die talibaard hebben gepakt. Maar dat huis, dat valt me tegen.

Ik had zo'n beeld bij die vechtjurk van een grottenverblijf, haardvuurtje, New York Post om aan te maken, geen telefoon, slapen op de grond, dat werk eigenlijk.

Blijkt die schietbaard in een gewoon huis te wonen. Bijna doorsnee. Normaal tweepersoonsbed. (Hij had toch meerdere vrouwen??) Zoiets kom je in een vinexwijkje in Almere regelmatig tegen. Alleen dat vuilnis verbranden is wat avontuurlijker. Maar de rest? Standaard! Zou mij niet verbazen als er een Opel Astra voor de deur heeft gestaan. Station welteverstaan, hij had een groot gezin.

Zet mij wel aan het denken of die man ooit wel gevochten heeft. Misschien heeft hij alles gewoon via internet geregeld. Heel westers, vanuit de luie stoel. Eerst het acht uur journaal afwachten en dan nog wat aanslagen plannen.

Zouen er nog collegae van hem in Nederland wonen? Ik ga toch anders door zo'n vinexwijkje fietsen....