dinsdag 12 april 2011

Bel dokter Bernard!

We maken wat mee in Nederland. Zijn we net de schok te boven van een flinke aardbeving in Japan, schiet een leeghoofdige egoist zijn wapens leeg in, notabene een winkelcentrum. Cruijff maakt van zijn nadelige Ajax een voordeel en.... Bonnie St. Clair wil dood.

Niet echt nieuws natuurlijk want de drinkende zangeres deed al eerder pogingen om zichzelf levenloos (lees: laveloos) te alcoholiseren. Maar nu schijnt het echt te wezen. Misschien heeft ze nu eindelijk door wat voor afgrijselijke muzak ze jarenlang aan willoze slachtoffers, bijgenaamd radio-luisteraars, heeft doen horen. Wellicht is dat de reden dat ze dood wil, dacht ik eerst nog. Maar neen, dat was te mooi om waar te zijn. Het mensch is verlaten door haar partner en is de fles weer gaan leegdrinken. Hou haar maar eens tegen.

Het mooiste nieuws vond ik dit: Ruben Nicolai, een presentator, annex would-be-cabaretier, is aangereden door een kandidaat uit zijn nieuwe programma. Dat programma, waarvan ik weet dat ik nooit een van de kijkers ga worden, heet 'De Allerslechtste Chauffeur Van Nederland' . Duidt mij niet euvel, vrinden maar, heeft hij er niet zelf om gevraagd? Deze Nicolai, die niet vooraan gestaan heeft bij het uitdelen van goede humor, heeft hier toch wel een goede grap neergezet. Het is alleen jammer dat hij het zelf niet zo bedoeld had. Het is serieus.

Humorloos? Hij wel. Dit voorval? Nee. Onbedoeld leuk. Laat ons lachen, ja gieren. Het leven is al droevig genoeg. Laten we erop drinken. Bonnie? Kom je buiten spelen?