vrijdag 7 mei 2010

We help You(p)

Op 29 april schreef ik een stukje op dit blog over het lintje van Albert Verlinde. Ik verbaasde me over deze misplaatste en niet verdiende beriddering van een, in mijn ogen, glibberig en niks toevoegend mannetje. Een stukje waar ik wat leuke reacties op heb gehad trouwens. Het stukje heette 'Albert Verlintje'.

In mijn pogingen om nog iets van mijn leven te maken schreef ik de dag erna verschillende mensen een mailtje met het verzoek eens naar mijn blogpagina's te kijken en mij 'van repliek te dienen.' Onder hen ene Youp van 't Hek.

Geen van allen had zin om mij terug te schrijven. Op zich begrijpelijk.

Wie schetst echter mijn verbazing nu blijkt dat er een cabaretier annex columnist, in dienst van de superrijken Brenninkmeijer, is die gebruik maakt van mijn diensten? Derwijl ik nota bene zijn hulp had gevraagd...

Deze gewezen Nar, genaamd Youp van 't Hek, die steenrijk is geworden met het beschimpen van de, met minder hersens dan hij bedeelde medemens, zag mijn mailtje op 30 april en dacht: "Hee, wat een goed onderwerp en leuke titel voor mijn column." Hij doopte het stukje 'Albert Verlintje' en onder het mom van: niemand leest de stukjes van deze onbekende blogger, schreef hij vrolijk verder over ons aller vijand Albert Verlinde.

Ik zal niet beweren dat de inhoud van zijn column gelijk is of ook maar enigszins gelijkend, nee dat kan ik niet stellen. Wel is het op zijn minst toevallig te noemen dat mijn blogje vóór zijn column is geschreven en dat ik daarna een mailtje aan hem heb verstuurd.

Leuk dat ik voor u een inspiratiebron ben geweest. Nog meer suggesties meneer Van 't Hek?