dinsdag 13 juli 2010

Al-Glossy

Ik heb hem natuurlijk gelijk besteld. Toen ik het hoorde rende ik gelijk naar de winkel maar daar was hij nog niet. De verkoopster keek me wel een beetje verbaasd aan. Geschrokken ook. Of ik het nog eens kon herhalen. "Gewoon, de glossy van Al-Qaeda", zei ik met een opgeheven toon als bestond het blad al decennia. Dit was namelijk mijn kans om een terrorist te worden. Enigszins zenuwachtig vroeg ze naar de titel. "Inspire", zei ik vol trots en liep teleurgesteld de kiosk uit.

Ik ben tot nu toe altijd nog tegen geweld geweest maar deze kans is te mooi om te laten liggen. Een tijdschrift van terreurnetwerk al-Qaeda. Een eigen Engelstalig onlinetijdschrift dat er „jammer genoeg heel goed” uitziet. Dat zei de Amerikaanse Republikein Pete Hoekstra van de commissie voor de inlichtingendiensten van het Huis van Afgevaardigden tenminste, maandag in een bericht op zijn website.

Ik heb altijd al willen weten hoe je een bom maakte die duizenden doden veroorzaakt. En dan in je moeders keuken! Zo interessant. En als er dan een tijdschrift is waar alles in staat...sterke jongen die mij tegenhoudt. En ook zo leuk: wat kan je verwachten bij de Jihad? Ik popel om de verhalen te lezen. Lekker lezen over hoe leuk het is om iemand dood te schieten die geen moslim is. De blijdschap daarvan. Ik zal me kunnen verkneukelen op een bankje in het park of lekker op de bank met een glaasje wijn, lerend en genietend van de bijdragen van jihadisten. Of mag je geen wijn drinken? Wel, dat kunnen we dan lezen! Wat dacht je van de rubriek: hoe pimp ik mijn kameel? Met bijdragen van eigen Al-Qaeda-stylisten. Toppie!

Hopelijk staat er een vaste column in van Osama. met zo'n fotoserie van een hemelskijkende Bin erboven. Met tekstjes over zijn belevenissen in de grot. Over dat hij de amerikanen regelmatig hard uitlacht omdat ze hem niet kunnen vinden. Lijkt me geweldig. En misschien schrijft hij over zijn zoektocht naar vrede. Want als er eentje vredelievend is... Of een column over elf september 2001. Dat het zo'n succes was en dat er zoveel onschuldige gezinnen verwoest zijn omdat hun vader, moeder, zoon of dochter in de torens zijn gebleven. Als ratten in de val.

Uiteraard komt er een stukje in van een Imam. Over de belofte van zeventig maagden als zelfmoordterrorist. En natuurlijk elke maand 'de terrorist van de maand', compleet met een jaarlijkse verkiezing en prijsuitreiking: trainingskamp!

Om kort te gaan: een prima bijdrage aan het toch al belachelijk grote aantal tijdschriften die ook nergens over gaan. Want: wie gaat dat kopen?