zaterdag 10 juli 2010

Voorspelling

Na een niet falende octopus en een duif van Marijke Helwegen kan ik natuurlijk niet meer zwijgen. Ik heb het lang voor me gehouden omdat ik me ervoor schaamde. Maar nu is het hek van de dam. De kogel is door de moskee. Elke huisdierbezitter roept iets terwijl die van mij altijd al de waarheid sprak.

Mijn favoriete Amoebe heeft namelijk een voorspelling gedaan over het WK!! Als zijn tentakels aan de linkerkant van zijn lichaampje uitsteken gaat Nederland winnen en als ze aan de rechterkant zonder slijm uitsteken gaat Spanje winnen. En ze steken uit de linkerkant! Dat betekent winst! Nederland wordt wereldkampioen volgens mijn Amoebe! Deze wortelpotige heeft al vaker voorspellingen gedaan en ze zijn allemaal uitgekomen.

Als ik wil weten wat voor weer het gaat worden raadpleeg ik hem altijd. Als zijn endoplasma niet troebel en korrelig is terwijl het ectoplasma meestal helder is dan krijgen we warm weer. En inderdaad. Wat heet.

Wat is het een zegen om zo'n vriend te hebben. Ik ga nu aan hem vragen of hij weet wanneer de olieramp in Amerika opgelost wordt. Ben benieuwd...