donderdag 10 juni 2010

Streakerlint

We zijn helemaal losgeslagen. Totaal de weg kwijt. Van God los noemt Tatjana dat, laten we het haar vergeven dat ze zulke moeilijke woorden moet uitspreken. Afgezien van de setting waarin zij zich bevond en dan zulke uitspraken... Dat moet toch een paar cursusjes taal gekost hebben. Maar geld is bij haar geen issue. Vandaar.

Maar dat neemt niet weg: de Vegan streaker stond van de week voor de rechter. Weer voor de rechter. En ik wil niet praten over het beletterde lichaam van deze man, ik hoop trouwens van harte dat hij meer letters in zijn hoofd heeft dan op zijn huid. Dit terzijde.

In Nederland gaan we zo'n man bestraffen. Jazeker, bestraffen. Ik moest toch even slikken. Deze man moet toch niet worden gestraft? De man is een held! Niemand in Nederland doet iets aan de verschrikkelijke toestanden in de bio-industrie maar iedereen weet ervan. Iedereen weet dat het stukje vlees dat we avond aan avond aan stukken knagen weleens opgegroeid kan zijn in mensonterende omstandigheden. Gemarteld worden om te groeien, daar willen we niet aan denken. Wij maken ons zorgen om onze hypothecaire geldlening en de afrukbaarheid ervan, excusez le mot.

De Vegan Streaker zou een lintje moeten krijgen! Niet zo'n, en ik citeer, ' gedecoreerde roddelnicht' als Albert Verlinde, een typje waar ik me in eerdere teksten al niet zo positief over heb uitgelaten. Nee, de naakte Vegan Streaker.

Alleen, waar hang je dat lintje bij hem aan?