dinsdag 13 april 2010

Niet ophangen!!!

Gezien het feit dat de Katholieke kerk er op dit moment niet zo heel goed voorstaat, is het onderstaande te leuk om te laten liggen:

"Priester valt in slaap tijdens zelfmoordgesprek

AMSTERDAM - Een suïcidale man is woedend op een Zweedse priester omdat deze in slaap was gevallen tijdens een hulpgesprek.

De depressieve man uit Zweden was midden in de nacht naar de pastoor doorverwezen nadat hij had laten merken een einde aan zijn leven te willen maken.
"Ik vind het onacceptabel dat een priester in slaap valt als iemand dringend hulp nodig heeft. Ik voelde me erg slecht en wilde er een eind aan maken, maar ik had mezelf nog net op tijd bij elkaar geraapt en de telefoon ter hand genomen", vertelt de 44-jarige Zweed tegen de Barometern local.

Na een tijdje aan de telefoon te hebben gehangen, had de man het idee dat hij alleen tegen zichzelf aan het praten was. "Ik dacht nog dat hij misschien aantekeningen aan het maken was. Maar toen ik goed luisterde hoorde ik een zware ademhaling". Zelfs toen de man hem had wakker gemaakt, wist de priester het te presteren na vijf minuten weer in slaap te vallen.

De Zweed hing daarop op en belde het hulpnummer opnieuw, in de hoop een ander aan de lijn te krijgen. Na vele minuten in de wacht te hebben gestaan, gaf de man het maar op.

Monica Eckerdal Kjellström, coördinator van de hulpdiensten binnen de Zweedse kerk, zegt dat het wel vaker gebeurt dat geestelijken in slaap vallen. "Het is natuurlijk niet goed te praten, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal", zegt ze tegen de krant. "

Waarschijnlijk had de man niets aan de priester verteld over wat hij aan had of iets anders erotisch....