donderdag 29 april 2010

Albert Verlintje?

Het is toch niet waar? Dit kan toch niet? Wie heeft dat op zijn geweten? Het verschrikkelijke nieuws bereikte me vandaag. Ik ben er confuus van. Erger dan dit kan het toch niet worden? En dan zo zonder waarschuwing...

Waar ik het over heb? Over dit: "Vanaf donderdag kan Albert Verlinde het trots melden: hij heeft een lintje van de koningin gekregen. Ze benoemde hem tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau."

Albert Verlinde een Lintje? Ik dacht dat ik alles al meegemaakt had, maar dit slaat werkelijk alles! Waarom krijgt Albert Verlinde een lintje? En, wat het ergste is? Hij is er nog trots op ook. Doet die man niet aan zelfonderzoek? Kijkt hij nou nooit in de spiegel? Heeft hij iets goeds gedaan voor Nederland? Sorry hoor, maar dat heb ik even gemist dan. Heeft hij iets voor zieke kinderen betekend? Bejaarden verzorgd? Een leven lang vrijwilligerswerk gedaan? 40 jaar rolstoelen geduwd ofzo?

Het enige dat ik bij Albert Verlinde kan bedenken is zijn gluiperige, goedkope vroeg-op-de-avond showtje 'RTL-boulevard', waarin hij alles waarvan hij denkt dat zijn kijkers het als interessant zouden kunnen ervaren, met een walgelijk, onintelligent en misselijkmakend sausje overgiet. De ellende die zijn items meemaken wordt op dusdanige manier gebracht dat je gaat denken dat Albert Verlinde het allemaal zelf verzonnen heeft; je ziet het aan zijn hoofd. Daarenboven is er dat lachje van hem waar honden van gaan huilen en katten snel voor wegrennen. En terecht!

En dat type heeft een lintje gekregen? Het spijt me maar ik zou in dit geval willen pleiten voor een teruggaaf-regeling. Jawel, een verzoek tot inleveren van het lintje. En ik zou bij Albert willen beginnen. En deze regeling vraagt om een speciale naam. De Verlinde-regeling. Dan weet iedereen ook gelijk waar we het over hebben. Zou dat kunnen Majesteit? Ja? Graag.

En de Koningin zal graag instemmen met dit verzoek. Want ik vermoed dat ze eigenlijk met tegenzin 'ja' heeft moeten zeggen op dit enigszins ridicule verzoek. Albert Verlinde ridder? De man die zoveel landgenoten met zijn smaad probeert kapot te krijgen? Daar is niets ridderlijks aan.

Misschien kunnen we ook gelijk een eind maken aan dat programma, RTL-Boulevard. Ik denk dat ik daar eens een verzoek toe ga indienen....